Монетизація субсидій та пільг на житлово-комунальні послуги
З 1 жовтня 2019 року урядом впроваджено механізм монетизації пільг та субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. Одночасно функціонуватиме дві системи надання послуг у грошовій формі: готівкова та безготівкова.
Як сплачувати за комунальні послуги у випадку готівкової форми отримання допомоги?
Монетизовані у готівковій формі пільги та субсидії виплачуються за бажанням пільговиків (субсідіантів), які подали відповідні заяви до органів соцзахисту на виплату допомоги у готівковій формі. Детально дізнатись можливо перейшовши за посиланням.
Виконавці комунальних послуг подають підрозділам з питань соціального захисту населення інформацію про суму простроченої понад місяць заборгованості з оплати послуг.
У разі отримання інформації про наявність заборгованість, пільговики (субсідіанти), які отримують допомогу в готівковій формі, переводяться на безготівкову.
Як сплачувати за комунальні послуги у випадку безготівкової форми отримання допомоги?
У випадку безготівкової форми компенсації пільг та субсидій, перерахування коштів надавачам послуг здійснюється безпосередньо «Ощадбанком», без участі одержувача допомоги , у наступній послідовності:
- постачання теплової енергії,
- постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної
- енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення,
- постачання гарячої води,
- централізоване водопостачання,
- централізоване водовідведення,
- постачання та розподіл електричної енергії,
- постачання та розподіл природного газу,
- поводження з побутовими відходами,
- послуги з управління багатоквартирним будинком,
- внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.
Орган соцзахисту надає необхідну інформацію «Ощадбанку», який автоматично створює обліковий запис одержувача допомоги, де банк веде облік перерахованих сум та інформує одержувача через смс-повідомлення про розмір перерахованої допомоги. Таким чином, «Ощадбанк» здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок у рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію тощо.
Якщо сума допомоги достатня, то сплата за відповідні послуги здійснюється на 100%.
Якщо суми допомоги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів.
А послуги, за які потрібно доплатити, «Ощадбанк» надішле в СМС (із розмірами доплати за кожним видом послуги), які одержувач допомоги повинен сплатити самостійно!
Де дізнатись про суми наданої допомоги?
Звертаємо вашу увагу на те, що з листопада 2019 року у рахунках за комунальні послуги вказується повна сума за спожиті послуги, без відображення розміру субсидії або пільги.
Дізнатися про надходження сум допомоги можливо в особистому кабінеті на офіційному сайті «Ощадбанку», а також залишок суми, яку треба сплатити у разі якщо допомога від держави не повністю компенсує суми нарахувані за відповідні комунальні послуги.
Про суми перерахованої «Ощадбанком» допомоги безпосередньо постачальникам послуг можливо дізнатись у своєму «Кабінеті абонента» на нашому сайті , перейшовши до вкладки «Розшифровка нарахувань». Де відображені відшкодовані суми субсидій або пільг по кожному постачальнику послуг.